Jika inginkan MUTIARA yang bekerdipan, menyelamlah ke LAUTAN DALAM

Sunday, December 18, 2011

DOA UNTUK MAJLIS/PROGRAM RASMI

*ALHAMDULILLAHIL BASI'RI, LI EI' BADIHIL HAKIMI, FI SUN' EIHIL AZIM, BITAD'BIRIHIL QA'DIRIL, MUKQTADIRIL, AZIZUL JABBAR
*ALLAHUMMASOLLI WASSALLIM, ASYRAFIL ANBIYA' IWALMURSALIN, SAIDINA MUHAMMAD WA'ALA ALIHI WASOHBIHI AJMAIN

ALLAHUMMA YAHAYYUL YA QAYYUM YA ZAL JALA LIWAL IKRAM...

Kami merafakkan kesyukuran ke hadratMU, di atas keizinan dan limpah kurniaMU, maka dapatlah kami berhimpun dalam(NAMA MAJLIS/PROGRAM)pada kali ini. Kami bermunajat dengan penuh rendah diri agar Engkau kurniakan limpahan nikmat sepenuhnya kepada kami, berilah petunjuk kepada kami dalam mencari keredhaanMU, jauhkanlah kami dari segala bala bencana, dan mara bahaya. Engkau ampunilah dosa-dosa kami dan kukuhkanlah perpaduan di antara kami.

ALLAHUMMA YA ZAL MANNI WAL IHSAN...

Kami mohon kasih sayangMU, Ya Allah agar jiwa dan kehidupan kami berada dalam ketenangan agar kami dapat mengimarahkan bumi ini seperti mana yang Engkau perintahkan, sesungguhnya kepada Engkaulah kami mohon pertolongan.

ALLAHUMMA YA AKRAMAL AKRAMIN...

Kami dengan rasa rendah diri memohon agar Engkau kurniakan kepada kami dan hamba-hambaMU sekalian dengan taufik dan hidayah, sentiasa di bawah pimpinan dan petunjukMU Ya Allah, mudah-mudahan segala usaha dan amal yang kami tunaikan akan mendapat kejayaan, keredhaan dan restuMU dis epanjang zaman.

ALLAHHUMMA MALIKADDUNYA WAL AKHIRAH...

Berkatilah masyarakat dan negara kami ini serta rahmatilah di bawah perlindunganMU sekalian yang bersangkutan dengannya. Semoga mendapat petunjuk dariMU ke jalan yang Engkau redhai serta dengan penuh kehormatan dan kesucian, disamping meninggikan syiarMU dalam semua lapangan kehidupan.

ALLAHUMMA YA MALIKA YAUMIDDIN...

Ya Allah, Ya Rahman, Ya Rahim, kuatlah iltizam kami, agar istiqamah menyemai budi menabur bakti demi melahirkan masyarakat madani yang berdaya saing, berkredibiliti dan bersahsiah terpuji. Ya Allah, kurniakanlah kepada kami kefahaman para nabi, hafalan para rasul, ilham para malaikat dan bukakanlah kepada kami pintu kebahagiaan dan tirai kejayaan untuk meneruskan kegemilangan. Kami lahirkan rasa kesyukuran yang tidak terhinnga terhadapMU di atas segala nikmat pemberianMU yang di luar kemampuan kami untuk menghitungnya. Dengan nikmat ini Ya Allah jadikanlah kami hamba-hambaMU yang dapat meneruskan amanah serta tugas yang telah engkau tentukan kepada kami, dengan penuh jujur dan ikhlas demi kesejahteraan ummah dan negara.

ALLAHHUMMABIKA WASTA'INNU, WA ALAIKA WATAWAKKALU WAANTA RABBUL ARSYIL A'ZIM...IRHAMNA, YA RABBANA, FAINNAKA ANTA ARHAMUR RAHIMIN...WASOLALLAH HUA'LA SAYYIDINA MUHAMMADIWWA A'LA ALIHI WASOHBIHI AJMAIN...WALHAMDULILAHIRABBIL A'LAMIN...


P/S : smg bermanfaat...

No comments:

Post a Comment